Vrijwilligers en deelnemers aan evenementen

Ondanks alle beperkende maatregelen rondom corona is het ons in 2021 opnieuw gelukt om met onze collecte en (online) evenementen ruim 1,1 miljoen Nederlanders in actie te laten komen voor de Hartstichting. We willen iedereen, en met name de 16.300 vrijwilligers die zich hebben ingezet voor de collecte, hartelijk danken. Acties en evenementen geven de Hartstichting een gezicht. Keer op keer creëren we een beweging bij vrijwilligers, deelnemers, samenwerkingspartners en donateurs. Supporters en ambassadeurs vertellen hun verhalen en delen hun belevenissen, we halen waardevolle data op voor marketingdoeleinden en genereren daarmee inkomsten voor het belangrijke werk van de Hartstichting.

Vrijwilligers en deelnemers aan evenementen

Ondanks alle beperkende maatregelen rondom corona is het ons in 2021 opnieuw gelukt om met onze collecte en (online) evenementen ruim 1,1 miljoen Nederlanders in actie te laten komen voor de Hartstichting. We willen iedereen, en met name de 16.300 vrijwilligers die zich hebben ingezet voor de collecte, hartelijk danken. Acties en evenementen geven de Hartstichting een gezicht. Keer op keer creëren we een beweging bij vrijwilligers, deelnemers, samenwerkingspartners en donateurs. Supporters en ambassadeurs vertellen hun verhalen en delen hun belevenissen, we halen waardevolle data op voor marketingdoeleinden en genereren daarmee inkomsten voor het belangrijke werk van de Hartstichting.

Wat we hebben bereikt in 2021

  • Ruim 1,1 miljoen Nederlanders komen in actie voor de Hartstichting • Collecte: 16.300 vrijwilligers, 1.059.500 donateurs • Evenementen: 21.635 deelnemers, 52.056 donateurs • Online: 5.728 donateurs (actieplatform, InMemoriam, Van Harte)
  • Online & hybride Hartstocht In april organiseerden we een succesvolle online-, en in oktober de allereerste hybride editie van de Hartstocht. Vanwege de overheidsmaatregelen rondom corona was het in het voorjaar niet mogelijk om de Hartstocht in een fysieke omgeving te organiseren. In het najaar is er vanwege langdurige onzekerheid over de maatregelen gekozen voor een zogenoemde hybride editie, een combinatie van fysiek en online. We zijn hier als organisatie super wendbaar in gebleken, waardoor het jaar 2021 voor de Hartstocht een onderscheidend succes bleek met in totaal (beide edities) 19.446 deelnemers.

Conclusie

Met name door corona hebben we in 2021 een uitzonderlijk jaar gehad. Het belangrijkste leerpunt is dat we de impact en het resultaat van acties en evenementen niet alleen maar afmeten aan de inkomsten die we ermee genereren, maar ook aan de grote maatschappelijke waarde. Juist door verschillende businessmodellen bereiken we steeds meer Nederlanders in bewustwording en ambassadeurschap, en zijn we in staat om meer leads te genereren voor de Hartstichting.